Home • Retourneren

Retourneren

Retourneren

Heb je je bestelling ontvangen? Dan mag je deze uitpakken en gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je deze wilt houden. Wij bieden de mogelijkheid om dit product binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren. Let wel op dat retourzendingen alleen geaccepteerd kunnen worden als deze ongebruikt en onbeschadigd zijn. U dient indien redelijkerwijs mogelijk de originele verpakking te retourneren.

Retourzendingen dienen vanzelfsprekend als nieuw verkocht te kunnen worden. Test de aankoop daarom thuis zoals u dat in een winkel zou doen. Artikelen die gemonteerd zijn geweest en/of buiten gebruikt zijn, kunnen niet meer geretourneerd worden. Retourzendingen worden gecontroleerd voordat deze geaccepteerd worden.

Hieronder leest u tips hoe u een aankoop kunt uitproberen waarna u het zonder problemen kunt ruilen of retourneren.

U mag het autostoeltje wel:

  • Voorzichtig uit de verpakking halen (bewaar de verpakking)
  • Binnenshuis testen zonder gebruikssporen na te laten
  • Laat je kind in huis al proef zitten, zorg er wel voor dat je kindje de stoel niet vies maakt (spuug, vieze handen, vieze luier)
  • De autostoel in de autostoel monteren zonder dat het kindje erin zit

U mag het autostoeltje niet:

  • Buitenshuis testen
  • Een testrit met je kindje in de auto maken
  • Monteren d.m.v. schroeven of lijmen

De regels lijken wat streng, maar wij moeten er zeker van zijn dat als we het autostoeltje nogmaals verkopen, het kindje veilig vervoerd wordt.

LET OP! Helaas hebben wij ervaring dat men een autostoel voor tijdelijk gebruik aanschaft en deze vervolgens binnen de retour termijn – na gebruik – weer retour stuurt. Wij letten bij retouren altijd extra goed op gebruikssporen omdat helaas uit het verleden is gebleken dat een stoeltje meerdere malen was gebruikt. Deze stoelen zijn voor ons onverkoopbaar omdat wij dan niet meer kunnen inschatten wat er met de stoel gebeurd is. Indien wij vermoeden dat de autostoel gebruikt is nemen we eerst contact op, wij zullen dan:

  • of de stoel terug sturen
  • of slechts slechts een deel van het totale aankoopbedrag retour storten

Dit geldt natuurlijk niet als de stoel beschadigd is geleverd, meldt ons dit dan wel direct op de dag van levering.

Bij autostoeltje is het mogelijk om het artikel binnen 14 dagen na ontvangst retour te sturen. Je kunt natuurlijk diverse redenen hebben voor het retourneren van een artikel. Daarom vragen wij altijd om ons retourformulier zo volledig mogelijk in te vullen. Onze medewerkers weten dan precies wat er met je bestelling moet gebeuren.

Retourkosten

De verzendkosten voor autostoeltjes en kinderwagens zijn relatief hoog omdat de pakketten vrij groot zijn.

Wij bieden onze artikelen graag zo scherp mogelijk aan. Dit betekent helaas ook dat we onze kosten goed in de gaten moeten houden. Dit is een van de redenen waarom wij ervoor kiezen om een deel van onze retourkosten bij u in rekening te brengen.

Met onze uitgebreide productinformatie hopen wij dat u direct de juiste keuze kunt maken. Alle producten zijn van bewezen goede kwaliteit. Heeft u toch twijfels, neem dan voor aanschaf contact met ons op, we helpen u graag verder met het maken van de juiste keuze!

Behalve kosten is duurzaamheid ook een belangrijk punt waarom we proberen zoveel mogelijk retouren te voorkomen. Het is niet duurzaam als een artikel weer teruggestuurd wordt. De pakketjes worden immers in busjes door het land gereden met alle brandstofverbruik van dien.

Ook kost het verwerken van al die retourpakketten de nodige menskracht met bijbehorende (salaris)kosten. Dit zijn voor autostoeltje.nl belangrijke redenen om geld te vragen voor het terugsturen, in de hoop dat het aantal retourzendingen wordt teruggedrongen.

Wat betaald u voor een retour?

Voor een autostoel en/of wandelwagen hanteren wij een bedrag van € 4,50 per doos. Bestelt u bijvoorbeeld een autostoel en kinderwagen, dan ontvangt u in de meeste gevallen twee aparte dozen. In dat geval zijn de retourkosten € 9,00.

Retourkosten autostoel / kinderwagen: € 4,50

Retourkosten accessoires: € 1,50

Verkeerd, beschadigd of incompleet artikel ontvangen? In dat geval betaalt u uiteraard geen retourkosten!

Aanmelden van een retour

Ben je niet tevreden of is het artikel beschadigd afgeleverd, dan vinden wij dat natuurlijk bijzonder vervelend. Indien je de bestelling terug wilt sturen, meld je retour dan aan door ons retour formulier in te vullen.

Heb je via Bol.com besteld? Dan dien je je bestelling ook via Bol.com retour te sturen.

Klik om hier je retour aan te melden

Heb je hulp nodig bij het aanmelden van je retour? Neem dan contact op met onze klantenservice. Dit kan telefonischper e-mail of via WhatsApp.

Wat doen we na je aanmelding van een retour?

  1. Retourneren gaat via een DHL parcelshop en is gratis.
  2. Na ontvangst van je retour melding ontvangt van ons een mailtje met een retour label.
  3. Print het DHL retourlabel uit en plak dit duidelijk op het pakket.
  4. Geef je pakket af bij een DHL Pakketpunt naar keuze (locaties: https://www.dhlecommerce.nl/nl/consument/dhl-servicepoints ).
  5. Bewaar het verzendbewijs om jouw pakket te kunnen volgen.

Zodra de bestelling retour is ontvangen door Autostoeltje.nl wordt het artikel gecontroleerd en wordt het aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten teruggestort.

Op 1 februari 2001 is de wet “Bescherming van de consument bij op afstand afgesloten overeenkomsten” in werking getreden. De wet valt onder het ministerie van Justitie. Deze wet biedt u als consument een betere bescherming bij het kopen van goederen en diensten via internet, telefoon, post en andere communicatietechnieken, doordat belangrijke bepalingen in de wet zijn vastgelegd.

Autostoeltje.nl vindt dit voor jou als consument zeer belangrijk.

Onze voorwaarden en regels zijn dan ook opgesteld volgens de richtlijnen van de genoemde wet. Hierdoor hopen wij je als consument nog meer vertrouwen te geven bij “kopen op afstand” en je welkom te heten als klant.

Niet goed, geld terug

De klant is gerechtigd, binnen 14 dagen na levering, de goederen aan Autostoeltje.nl te retourneren, mits ongebruikt, voorzien van de originele verpakking en voldoende gefrankeerd. De retourzending dient vooraf aan ons te worden aangemeld bij de klantenservice of via ons retourformulier. Wij sturen u dan een berichtje en de informatie hoe u het pakket retour kunt sturen.

Niet aangemelde retouren zullen niet worden gecrediteerd. Wij behouden het recht om slechts een gedeelte van het bedrag te crediteren wanneer het vermoeden bestaat dat de producten reeds zijn gebruikt of na ontvangst zijn beschadigd.

Klantenservice Shop now